معرفی شرکت


هسته مرکزی شرکت نساجی کاشمر مدرس در سال 1367 بنیان‌گذاری گردید. در این سال یک مجموعه تعاونی با همت امنا و کسبه و معتمدین منطقه تشکیل و برنامه‌ریزی جهت ورود به فعالیت اقتصادی در زمینه ریسندگی با توجه به وجود مزارع پنبه در کاشمر بعمل آمد.
در سال 1369 شرکت نساجی کاشمر مدرس به ثبت رسید و پس از اعلان عمومی 5200 نفر سهامدار در این شرکت سرمایه‌گذاری نمودند.
در سال 1377 پروانه تولید نخ از پنبه با ظرفیت سالانه 2000 تن نخ پنبه‌ای و مخلوط با الیاف به بهره‌برداری رسید.
این کارخانه در زمینی به مساحت 13 هکتار در شهرک صنعتی بردسکن از توابع استان خراسان رضوی راه‌اندازی شد. در سال 1381 با اجرای فاز اول طرح توسعه مجموعه مساحت سالن‌های تولید تا میزان 13000 مترمربع افزایش یافت و ظرفیت تولید به 2000 تن در سال رسید.
فاز دوم کارخانه ریسندگی نساجی کاشمر مدرس در سالن تولیدی به مساحت 12000 مترمربع در سال 1390 در دستور کار قرار گرفت. با توجه به فناوری‌های پشرفته صنعت نساجی در دنیا، جدیدترین و به روزترین دستگاه‌ها جهت فاز دوم انتخاب گردید به گونه‌ای که امکان تولید طیف گسترده‌ای از محصولات (از کمترین قطر تا بیشترین قطر) بوجود آید. با راه‌اندازی فاز دوم کارخانه که سرمایه‌ای بالغ بر 30 میلیون یورو را در برگرفته است، میزان تولید سالیانه به مرز 7300 تن در سال خواهد رسید.
در حال حاضر شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان (سهامی عام) به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری گروه مالی گردشگری، سهامدار عمده شرکت نساجی کاشمر مدرس می باشد.