بازدید نماینده مردم از کارخانجات نساجی


بازدید نماینده مردم شهرستانهای بردسکن کاشمر خلیل آباد و کوهسرخ از کارخانه نساجی


بازدید نماینده مردم از کارخانجات نساجی


بازدید نماینده مردم شهرستانهای بردسکن، کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ از کارخانه نساجی
به گزارش پایگاه خبردر این بازدید علی صمیمی مدیرعامل شرکت نساجی مدرس به ارائه گزارش پرداخت و افزود: شرکت نساجی کاشمر مدرس هسته مرکزی آن در سال ۱۳۶۷ بنیانگذاری گردید که در این سال یک مجموعه تعاونی با همت امنا و کسبه و معتمدین منطقه تشکیل و برنامه‌ریزی جهت ورود به فعالیت اقتصادی در زمینه ریسندگی با توجه به وجود مزارع پنبه در کاشمر به عمل آمد.

وی افزود: در سال ۱۳۶۹ شرکت نساجی کاشمر مدرس به ثبت رسید و پس از اعلان عمومی ۵۲۰۰ نفر سهامدار در این شرکت سرمایه‌گذاری نمودند، در سال ۱۳۷۷ پروانه تولید نخ از پنبه با ظرفیت سالانه ۲ هزار تن تولید انواع نخ پنبه ای و مخلوط به بهره‌برداری رسید.
صمیمی با بیان اینکه این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در شهرک صنعتی بردسکن استان خراسان رضوی راه اندازی شده است؛ بیان کرد: در سال ۱۳۸۱ با اجرای فاز اول طرح توسعه مجموعه مساحت سالن های تولید تا میزان ۱۳ هزار متر مربع افزایش یافت و ظرفیت تولید ۳ هزار تن در سال رسید.
وی افزود: فاز دوم کارخانه ریسندگی نساجی کاشمر مدرس در سال تولیدی به در سالن تولیدی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۰ در دستور کار قرار گرفت و با توجه به فناوری‌های پیشرفته صنعت نساجی در دنیا جدیدترین و به روزترین دستگاه ها جهت فاز دوم انتخاب گردید، به گونه‌ای که امکان تولید طیف گسترده ای از محصولات (از ظریف ترین تا ضخیم ترین) به وجود آید.
مدیرعامل کارخانه نساجی مدرس مشکل اصلی را تغییر نرخ ارز ذکر کرد و بیان داشت: با راه اندازی فاز دوم کارخانه که سرمایه ای بالغ بر ۳۰ میلیون یورو را در بر گرفته است میزان تولید سالانه کارخانه به ۶ هزار تن افزایش یافت و به مرز ۱۰ هزار تن در سال خواهد رسید.
صمیمی تصریح کرد: دستگاههای فاز ۲ توسط شرکت ریتر ساخته و نصب و راه اندازی شده است که تولید روزانه این فاز ۱۴ هزار تن برای مصارف knittng و weaving می باشد و زمینه ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر، گام بلندی در خودکفایی کشور و نیز توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی برداشته می شود.
وی افزود: کلیه ماشین آلات کارخانه نساجی کاشمر مدرس از بهترین برندهای دنیا است و از این میان می‌توان به گروه صنعتی reiter و schlafhorst اشاره کرد.
همچنین حجت الاسلام نیکبین در این بازدید اظهارداشت: نرخ ارز و واردات بی رویه مشکلات زیادی را برای صنعت نساجی کشور ایجاد کرده است.
حجت الاسلام جواد نیک بین در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی کاشمر مدرس اظهار کرد :در کشور منابع زیاد ، نیروی انسانی خوب و کار آمد زیاد داریم ولی مدیریت کار اقتصادی  درحال حاضرناکار آمد است.
وی با بیان اینکه صنایع زیادی در کشور در حال فعالیت هستند، گفت: عدم برنامه ریزی دولت در امور اقتصادی،  موجب شده است همان جنس مورد نظر که در داخل تولید می شود و به فراوانی وجود دارد را خارج از کشور وارد کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند وضعیت اخذ ارز در کشور اظهار داشت: وقتی خارج از کشور با ارز ۴۲۰۰ تومان جنسی وارد می شود طبیعی است که سرمایه گذاری که با ارز ۱۸ هزار تومان کار تولید کرده است ورشکست می شود لذا باید تمهیدات بهتری را برای تولید داخل داشته باشیم.